Educació

Educació formal

Màster universitari en Gestió Cultural (2022)
Universitat Oberta de Catalunya i Universitat de Girona
MH a Disseny de projectes d’anàlisi i consultoria.
Publicació de la tesina Titelles, Contemporaneïtat i dramatúrgia. Un estudi comparatiu entre el Regne Unit i Catalunya, amb una nota final de 9,6.

Grau en Belles Arts (2013)
Universitat de Barcelona
MH a Conceptes de l’Art Contemporani.

Costume Design and Making (2012-2013)
Nottingham Trent University
Erasmus Exchange Programme.

Tècnica en caracterització (2009)
IES Salvador Seguí
Guanyadora del premi a millor Treball de Final de Grau. Pràctiques a DDT sfx, guanyadors d’un Oscar per El Labertinto del Fauno, participant a pel·lícules com Agora, d’Alejandro Amenábar (2009) o Los abrazos rotos, de Pedro Almodóvar (2009).

Educació complementària

Certificate in Advanced English (2020). Cambridge Assessment English. Grade A, amb nivell C2.

Running online workshops (2020). Training for change.

Running Great Workshops (2020). Tripod.

Lab amb Dalija Acin Thelander (2019). Starcatchers.

Finding the moment, amb Mervyn Millar (2018). Puppet Animation Scotland.

Object Theatre, amb Olivier Ducas (2017). Puppet Animation Scotland.

Multisensory Storytelling (2016). Village Storytelling Centre.

Puppets and text, amb Mervyn Millar (2016). Puppet Animation Scotland.

Supportive Storytelling (2016). The Village Storytelling Centre.

Puppetry for beginners, amb Mervyn Millar (2016). Puppet Animation Scotland.

Experiència professional

Produccions, dissenys i col·laboracions

Himmelweg, d’Atrium Escena Digital (2022). Interpretació i disseny i creació de titelles. Dramatúrgia de Juan Mayorga. Direcció de Raimon Molins. Estrenada al teatre Akadèmia.

The Enchanted forest, de Cutting Edge Theatre Produccions (2022). Disseny i creació de titelles. Direcció de Suzanne Lofthus. Disseny i creació de titelles adaptades a persones amb diversitat funcional durant el 2020.

El que sé (i el meu avi no sabia), de Sònia Gardés (2021). Espectacle de creació pròpia. Assistència de direcció i dramatúrgia de Marta Aran. Estrenada al Teatre Principal d’Olot i presentada prèviament al Centre for Contemporary Arts de Glasgow (2017), a l’Amsterdam Storytelling Festival (2018) i a l’Assembly Roxy d’Edimburg (2019).

A(u)nti(e) Empire, de Julia Taudevin (2020). Disseny i creació de maquillatge, perruqueria i efectes especials. Creació de Julia Taudevin i direcció de Niamh McKeown. Proposta teatralitzada presentada al Summerhall Edinburgh i curtmetratge seleccionat al London Short Film Festival (2021), Glasgow Short Film Festival (2021), Concorto Film Festival (2021), Interfilm Berlin (2021) i Underwire Festival (2021).

Big Wee Bee, de Sònia Gardés (2020). Espectacle de creació pròpia. Presentat al Something Has to Happen Festival de Glasgow (2020), l’Edinburgh Multilingual Stories Festival (2019) i el Manipulate Festival (2019), amb el suport de Puppet Animation Scotland.

Storm, de Vision Mechanics (2020). Manipulació de titella de 10m. Estrenat al Celtic Connections 2020.

I like to fly, del National Theatre of Qatar (2020). Assistència al disseny de maquillatge. Assistència a la dissenyadora de vestuari Mona Kastell.

Ioga Le Pupaid, de Sònia Gardés i Theatre Gu Leòr (2019). Co-producció, creació de titella i manipulació. Presentat al West End Festival de Glasgow (2019), al Mòd Festival (2016) i a l’Edinburgh Children’s Festival (2016), amb el suport d’Imaginate.

Ulysses, de l’Abbey Theatre de Dublín (theatre nacional d’Irlanda) (2019). Assistència a la creació de titelles. Assistència al dissenyador i creador Gavin Glover.

Circus Cabaret, d’Astoria Club (2013). Cap de maquillatge, perruqueria i vestuari. Direcció d’Anna Carner.

Residències

VR Theatre, del National Theatre of Scotland i The Envelope Room (2019). Escòcia. Artista resident en l’exploració de realitat virtual aplicada a l’escena amb presentació final al Dundee Rep.

Young Artist, de la Federation for European Storytelling (2018). Bèlgica. Artista resident a l’Alden Biesen International Storytelling Festival.

Young Artist, a l’Amsterdam Storytelling Festival (2018). Països Baixos. Artista resident presentant l’espectacle What I Know (about what my Grandfather didn’t know).

Artista resident, per The Village Storytelling Festival (2017). Escòcia. Artista resident presentant l’espectacle de tancament del festival al Centre for Contemporary Arts de Glasgow.

Educació, facilitació i gestió cultural

Disseny i facilitació d’intervencions artístiques. ConArte Internacional (2023-). Girona. Creació de sessions amb alumnes de tercer de primària de l’escola Arrels per al projecte Planters.

Regidoria. Festival Sismògraf (2023). Olot. Per als espectacles Opium Clippers, de Neja Tomšič i Frock, d’Stopgap Dance Company.

Gestió Cultural i facilitació. PROCrea (2023). Jurat al panell de selecció per a la beca PROCrea i facilitació de les sessions de discussió amb públic amb Bruno Valls.

Producció i comunicació. Olot Cultura (2022). Olot. Pràctiques del Màster universitari a les seccions de Música i Arts Escèniques.

Professora Associada. Universitat de Barcelona (2013-2015 i 2021 fins l’actualitat). Barcelona. Al Departament d’Arts, Conservació i Restauració de la Facultat de Belles Arts. Membre del Grup d’Innovació Docent ATESI (Art, Territori, Estratègia Docent, Sostenibilitat i Intervenció Social). Ponent al Simposi MecA, II Congreso para la creación de metodologías eficaces para la creación artística. Investigación y docencia (2019). Autora d’un capítol del llibre Dimensions XX. Genealogies femenines. Art, recerca i docència. Volum II. 2015. Ponent al Simposi Idea (Simposio Nacional de la Innovación Docente en los Estudios de las Artes), 2014.

Facilitadora i co-facilitadora. The Village Storytelling Centre (2019-2020). Glasgow, Escòcia. En projectes de narració oral per a infants amb transtorns de l’aprenentatge i infants en risc d’exclusió social.

Facilitadora de workshops. Cutting Edge Theatre Productions (2019-2020). Fife, Escòcia. Workshops de manipulació de titella contemporani i direcció de manipulació per persones adultes amb diversitat funcional.

Narradora i coordinadora de projecte. Wee Spanish Mobile Library (2016-2018). Narració oral i coordinació del projecte multilingüístic amb biblioteca itinerant transportada en bicicleta, dissenyat per Familias en Glasgow i amb el support de Big Lottery Fund i Glasgow City Council. El projecte incloïa narració oral als parcs, escoles d’educació primària i escoles bressol, ensenyant castellà tot seguint el currículum d’excel·lència educatiu escocès.