Fotografia: Ariadna R

Sònia Gardés és una artista visual i escènica l’interès de la qual es centra en les interseccions entre la plàstica i les arts vives, des del disseny i direcció per a d’altres companyies fins la creació pròpia. La seva recerca acadèmica i creativa explora els impactes del patriarcat, com la memòria històrica construeix les experiències contemporànies i investiga per a una creació més sostenible.

Graduada en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i havent estudiat Costume Design and Making a la Nottingham Trent University, és a Escòcia on es forma en teatre visual, d’objectes i titella contemporani de la mà d’artistes com Mervyn Millar (Handspring Puppets, Significant Object), Olivier Ducas (La Pire Espèce) o Dalija Acin Thelander, entre d’altres. Al Regne Unit treballa amb artistes i companyies com Gavin Glover (Potato Room, Faulty Optic), Vision Mechanics i el National Theatre of Qatar. Ha estat artista resident al National Theatre of Scotland, el Village Storytelling Festival i l’Alden Biesen International Storytelling Festival, així com actuat amb les seves produccions en festivals internacionals com l’Edinburgh Children’s Festival, Manipulate Festival i l’Amsterdam Storytelling Festival.

A Catalunya, Sònia Gardés ha presentat el seu espectacle El que sé (i el meu avi no sabia), amb l’assistència de direcció i dramatúrgia de Marta Aran, i ha treballat en el disseny i creació de titelles i també com a intèrpret per a Himmelweg, d’Atrium Escena Digital, diriga per Raimon Molins.

Actualment, l’artista combina la seva feina de creació amb la d’investigació acadèmica. Recentment, ha presentat la tesina Titelles, contemporaneïtat i dramatúrgia. Un estudi comparatiu entre el Regne Unit i Catalunya com a treball final del Màster en Gestió Cultural de la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Girona. També treballa com a professora associada  a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.